Cilla kan allt om återköp, byten och returer.

Hej Cilla! Hur returnerar jag skor?

- Det är både superenkelt och gratis. Gör såhär:
  • Stoppa skorna i kartongen de kom i och lägg allt i en slitstark plastpåse.
  • Tejpa igen påsen ordentligt och fäst returetiketten på utsidan. Om du använder Footwaypåsen som skorna kom i ser du till att sätta returetiketten över den ursprungliga adressetiketten. Annars blir nämligen postpersonalen förvirrade över vart paketet ska.
  • Lämna paketet till ett postombud. Spara kvittot som du får när du lämnar in paketet. Det är ditt bevis på att skorna är på väg till oss.
  • Om du vill byta skor, gör en ny beställning på hemsidan.

Om du betalat med faktura kan det vara bra att rapportera din retur hos Klarna, via "Mitt Klarna". Då pausas fakturan. Klarna kan även hjälpa dig med att förlänga förfallodatumet på fakturan, om du vill göra det.

När och hur uppdateras min betalning efter en retur?

- Vi rättar till allt så fort vi bara kan. Om du har valt betalsättet faktura och inte har betalat än kommer din faktura att krediteras så snart vi registrerar din retur. Kontakta oss eller Klarna om du vill förlänga förfallodatumet på din faktura.

Har du redan hunnit betala fakturan kommer Klarna att kontakta dig och fråga om vilket konto du önskar ha pengarna insatt på. Håll utkik efter mejlet från Klarna som kommer efter mejlet från oss. Har du betalat med Klarnas Pay with a click-tjänst kommer du inte att behöva uppge några kontouppgifter alls utan pengarna sätts in automatiskt.

Om du har valt att betala via direktbetalning kommer Klarna att sätta in summan till det konto du betalade från, antingen ditt bankkontonummer eller kontot som är knutet till ditt kort. Hur snabbt det går kan variera mellan olika banker.Har du frågor om återbetalning eller kreditering går det jättebra att ringa Klarna på 08-120 120 10, eller mejla på info@klarna.se.

Jag ska returnera skor. Hur gör jag med fakturan?

- Det bästa är att vänta med att betala fakturan till dess att vi har registrerat din retur och uppdaterat fakturan så att den bara gäller skorna du vill behålla. När vi har mottagit och registrerat din retur kommer du att få en ny uppdaterad faktura från Klarna. Håll utkik efter den i din mejlkorg. Om du vill förlänga förfallodatumet på din faktura, kontakta Klarna.
×
×
Så skönt! Nu är den sparad!
Och där hamnade en favorit till i samlingen :)

31240 träffar
När du surfar här tillåter du cookies.×