Retur & Återköp


Cilla leder, tillsammans med Jesper, vår kundtjänst. Hon kan allt om återköp, byten och returer.

Hejsan Cilla! Vad gör jag om jag inte är nöjd med mitt köp?

- Om du inte är helnöjd med ditt köp får du självklart returnera skorna till oss. Helt gratis!

Hur länge har jag öppet köp?

- I 180 dagar. Du kan alltså vänta med att bestämma dig för om du ska behålla skorna i ett halvår.

Hur returnerar jag skor?

- Det är lätt som en plätt! Gör så här:


Om du har valt betalsätt Faktura kan det vara bra att förlänga förfallodatumet. Se ”Jag ska returnera skor. Hur gör jag med fakturan?”

Vad kostar det att returnera skor?

- Inte ett smack! Vi står för hela kostnaden för all frakt.

Jag vill inte ha skorna som är på väg till mig!

- Ingen fara, du behöver inte hämta ut ditt paket utan det kommer att skickas tillbaka till oss efter 14 dagar. Om du inte tänker hämta ut skorna och har valt betalsättet faktura kan det dock vara bra att förlänga förfallodatumet. Se ”Jag ska returnera skor. Hur gör jag med fakturan?”
Om du har betalat via direktbetalning återbetalar Klarna dig summan så snart vi har registrerat din retur.
Vill du att det ska gå fortare än 14 dagar kan du gå till postombudet och be dem skicka tillbaka paketet på en gång. Då slipper du dessutom att få fler aviseringar om att paketet vill bli hämtat.

Jag hittar inte min returetikett. Vad gör jag?

- Nemas problemas! Mejla oss@footway.se eller ring 020-12 12 11 så fixar vi en ny åt dig. Du kan välja mellan att få den per mejl eller post.

Har ni fått min retur?

- Det tar ungefär en vecka för din retur att bli omhändertagen av oss. När vi har registrerat dina returnerade skor får du ett bekräftelsemejl från oss, och därefter krediteras/återbetalas du. Du kan följa ditt returpakets väg tillbaka till oss på www.postnord.se med hjälp av ID-numret på kvittot du fick från postombudet.

När och hur uppdateras min betalning efter en retur?

- Vi rättar till allt så fort vi bara kan. Om du har valt betalsättet faktura och inte har betalat än kommer din faktura att krediteras så snart vi registrerar din retur. Det kan vara bra att förlänga förfallodatumet på din faktura om du vet att du ska skicka tillbaka skor. Det gör du antingen genom att logga in på Mitt Klarna, eller genom att kontakta oss eller Klarna. Det kostar givetvis inget att förlänga förfallodatumet.

Har du redan hunnit betala fakturan kommer Klarna att kontakta dig och fråga om vilket konto du önskar ha pengarna insatt på. Håll utkik efter mejlet från Klarna som kommer efter mejlet från oss! Har du betalat med Klarnas Pay with a click-tjänst kommer du inte att behöva uppge några kontouppgifter alls utan pengarna sätts in automatiskt.

Om du har valt att betala via direktbetalning kommer Klarna att sätta in summan till det konto du betalade från, antingen ditt bankkontonummer eller kontot som är knutet till ditt kort. Hur snabbt det går kan variera mellan olika banker.Har du frågor om återbetalning eller kreditering går det jättebra att ringa Klarna på 08-120 120 10, eller mejla på info@klarna.se.

Jag ska returnera skor. Hur gör jag med fakturan?

- Det bästa är att vänta med att betala fakturan till dess att vi har registrerat din retur och uppdaterat fakturan så att den bara gäller skorna du vill behålla. Vet du om att du ska returnera skor är det superbra att förlänga förfallodatumet, för då hinner din retur komma in till oss innan fakturan förfaller. Du kan förlänga fakturan med tio dagar genom att logga in på Mitt Klarna, alternativt kontaktar du oss eller Klarna så hjälper vi dig. Och självklart är det gratis att förlänga förfallodatumet. När vi har mottagit och registrerat din retur kommer du att få en ny uppdaterad faktura från Klarna. Håll utkik efter den i din mejlkorg!

Hur gör jag ett byte?

- Om skorna inte passade och du vill ha ett par andra gör du så här:

Jag ångrar min beställning som redan är på väg. Vad ska jag göra?

- Ingen ko på isen, kolla de två alternativen nedan:

1: Har du hämtat ditt paket returnerar du det med den medföljande returetiketten. Det kostar dig självklart ingenting.
2: Har du inte hämtat ut ditt paket behöver du inte göra någonting alls. Skorna ligger kvar hos ditt postombud i 14 dagar innan det skickas tillbaka till oss. Har du valt betalsätt faktura är det dock bra att förlänga förfallodatumet. Gör det via Mitt Klarna, eller kontakta oss eller Klarna så löser det sig.

×
×
Så skönt! Nu är den sparad!
Och där hamnade en favorit till i samlingen :)
Mina val:
Mina favoriter
  • Här så kommer alla dina favoritskor sparas!
För att hålla reda på vilka skor du har varukorgen, vilken storlek du valt att filtrera på mm. använder vi så kallade cookies. Genom att fortsätta surfa på Footway.se godkänner du att vi gör det.×