Vanliga frågor


Jesper jobbar, tillsammans med Cilla, som teamledare för vår kundtjänst och kan allt när det gäller de vanligaste frågorna. Här hittar du svaren på 10 av dem, du kan även läsa mer under varje kategori ovanför där flera av oss svarar på dina frågor! Om du inte hittar svaret på din fråga, mejla oss@footway.se eller ring 020 12 12 11.

Hej, Jesper! Hur går en retur till?

- Visst blir man besviken när ens efterlängtade sko inte passar! Det är vi fullt medvetna om och har gjort det superenkelt för dig. I paketet finns en returetikett (klisterlappen), där står allt vi behöver för att registrera din retur.Lägg skorna i skokartongen, i påsen de kom med (om den inte är brukbar går det givetvis bra med vilken påse som helst). Förslut påsen och klistra på returetiketten. Lämna in påsen hos närmsta postombud. Det finns alltså inget formulär du behöver fylla i. När din retur nått oss, korrigeras din faktura. Om du skickar tillbaka skorna innan fakturan förfaller behöver du inte betala fakturan. Skulle det vara på gränsen att den förfaller, kan vi förlänga den några dagar åt dig. Om du har två olika beställningar som du behöver returnera: skicka dem med respektive returfraktsedel och inte i samma påse med en fraktsedel. Det tokar till det med betalningen!

Har ni mottagit min retur?

- Most likely! Du får ett meddelande när den är registrerad, om det vill sig illa har meddelandet hamnat i din skräppost. Från att du lämnar in din retur hos ditt postombud tar det cirka 3-4 dagar tills att den är tillbaka på vårt lager. Om det är helg, helgdagar eller annat som kan komma i vägen, kan det ta någon dag extra. Du är alltid välkommen att kolla med oss. Vi har spårningsnumret för din retur och kan enkelt kolla upp var paketet befinner sig.

Jag vill byta storlek, hur gör jag?

- Gör helt enkelt en ny beställning. Då blir det en ny faktura och köp för den skon. Den du har hemma skickar du enkelt tillbaka och då makuleras det köpet. Kvar är din nya beställning, storlek och faktura. Enkelt, va? Det bästa är att du får dina nya skor mycket snabbare, när du inte behöver vänta på att de första går igenom returprocessen.

Jag vill reklamera mina skor, hur gör jag?

- Åh, nej! Höll de inte måttet? Skicka gärna en bild på skon till oss så slänger vi ett öga och återkommer med en lösning bäst anpassad för dig. Vi står för fraktkostnad för reklamationer, om du inte har kvar fraktsedeln du fick i paketet skickar vi en ny till dig ögonaböj! Läs om våra kontaktvägar under ”kontakt” här ovanför.

När får ni in just de här skorna i lager igen?

- Klassiker får vi med all sannolikhet in igen men många skor är säsongens modell och alla varumärken producerar ofta en viss modell bara en gång, sen kommer nya, uppdaterade modeller säsongen därpå. Däremot kan fler storlekar komma in under säsongen om leverantörerna får in fler i lager. Med en skopa tur kommer din drömsko in igen men om du vill veta fort, är du välkommen att ringa oss och fråga om de kommer in. Vi har ett fiffigt system där vi kan se om det är nya leveranser på ingång.

Stoppa min order!

- Oj, oj! Ibland går det för fort när man klickar över skärmen, eller att man helt enkelt ångrar sig. Det får man naturligtvis göra! På vårt lager springer de sig alldeles svettiga för att skorna ska packas snabbt. Med tanke på att vårt lager är, om jag får säga det själv, gigantiskt, kan det tyvärr vara för sent. Om paketet har packats och lagts på pall för att skickas blir det som att hitta en nål i en höstack. Men även om paketet skickas går det tillbaka till oss per automatik om du inte hämtar ut det. Du kommer få en avi men det är bara att ignorera den.

Mitt paket har inte kommit fram/är borta!

- Nämen nej! Det får ju inte hända! Förmodligen beror det på att din avi inte kommit fram. Det kan bero på tekniskt fel eller att en siffra har blivit fel i ditt mobilnummer. Misströsta inte, vi har koden. Ring oss så ger vi den till dig på studs så du kan hämta ut paketet. I värsta fall har ditt paket försvunnit på vägen som vi saknar förklaring till, men självklart löser vi det. Vi har spårningsnumret så vi kan se var paketet sågs senast och kan lösa ett nytt till dig på bästa sätt.

Jag har inte mottagit alla skor som jag beställde!

- Så tokigt! Det kan vara så att alla skor du beställde inte fanns på grund av ett fel i vårt lagersaldo. Vi beklagar givetvis och förhoppningsvis har vi redan identifierat detta och ska ha kontaktat dig. Skorna kan också, tråkigt nog, har trillat ur påsen på vägen hem och det kan vi identifiera på viktförändringar tillsammans med posten. Ring oss så hjälper vi dig!

Hur är dessa skor i storlekarna och vad har de för innermått?

- En vanlig och befogad fråga. Självklart undrar man hur skon är, framförallt när man inte kan prova den direkt. Allas fötter är unika och varje varumärke har sin egen modell. En modell som ”sägs” vara smal eller bred kan upplevas som det motsatta av dig. Vi kan vägleda dig till en sko som kan passa dig men det bästa är att beställa olika modeller eller storlekar på en och samma gång för att få allt på ett köp och endast behöva göra en retur. Trots vårt enkla retursystem är det smidigare för dig att göra allt på en och samma gång. Om du vill ha ett innermått, letar vi givetvis fram det till dig, om vi så ska mäta skon själv! Hör av dig så hjälper vi dig.

Jag får inte betala med Klarna faktura, varför?

- Klarna är genialt. Att handla på faktura är både tryggt och bekvämt men när det alternativet inte dyker blir man naturligtvis besviken. Anledningen kan vara flera saker. Om det gäller dina personuppgifter har vi inte tillgång till den informationen, det har bara Klarna.Det kan ha ett samband med din säkerhet. Det vore lögn att säga att bedrägerier aldrig sker hos oss eller andra e-handlare. Många vill handla på andras kredit. Där sitter Klarna i kläm med en hårfin avvägning mellan service och säkerhet. I de fall som faktura inte erbjuds har de tagit det säkra före det osäkra för att dina personuppgifter ska behandlas tryggt och säkert.

Om du vill ta bort alla skor som ligger i din kassa eller i dina favoriter kan du med ett enkelt knapptryck använda knappen nedan :-)
×
×
Så skönt! Nu är den sparad!
Och där hamnade en favorit till i samlingen :)
Mina val:
Mina favoriter
  • Här så kommer alla dina favoritskor sparas!
För att hålla reda på vilka skor du har varukorgen, vilken storlek du valt att filtrera på mm. använder vi så kallade cookies. Genom att fortsätta surfa på Footway.se godkänner du att vi gör det.×