Per, också känd som den andre Per (eller den förste, beroende på vem du frågar) är vår ekonomichef. Han kan det här med betalning.

Tjenare Per! Vilka betalningssätt erbjuder ni?

- Det är viktigt att du hittar betalningssätt som passar dig bäst och därför erbjuder vi många betalningssätt. Vi samarbetar med Klarna som tillhandahåller alla de här betalningssätten:

  • Kortbetalning med Visa och Mastercard

  • Faktura via Klarna faktura

  • Kampanjfaktura (förlängd förfallotid, avgift 29 kr)

  • Delbetalning hos Klarna (Klarna konto)
  • Direktbetalning via Handelsbanken, Nordea, SEB och Swedbank


- Köpet består av två steg. Först bekräftar du ditt köp genom att trycka på ”slutför köp”. Sedan väljer du hur du vill betala. Alternativen är Klarna faktura, Klarna konto, kortbetalning eller direktbetalning via banken. Gör du inget val är Klarna Faktura förvalt. Alla alternativ är lika säkra och om du kan koppla en PIN-kod till Klarna Checkout, direkt i kassan eller genom Klarna på < a href="tel:+46812012010"class="phone-link">08-120 120 10.

Är det säkert att betala med kort hos Footway?

- Ja. För att garantera säkerheten vid kortbetalning samarbetar vi med Klarna. De hanterar alla dina kortuppgifter och de uppfyller kraven för PCI-DSS samt använder tekniken som krävs för att garantera din säkerhet vid kortbetalning.

Hur betalar jag med faktura?

- Fyll i din mejladress, adressuppgifter samt personnummer i kassan och tryck på ”Slutför köp”. Då skapas en faktura som du får en bekräftelse på via e-post. En mikroupplysning kommer att göras för att säkerställa dina personuppgifter och godkänna ditt köp. Upplysningen tar cirka 1 sekund. Godkänns inte köpet på faktura får du ett felmeddelande och kan välja att betala med kort eller direktbetalning. Fakturan skickas till dig separat via e-post till den e-postadress som du uppgivit, men du behöver inte betala förrän du fått skorna.

- Klarna hanterar våra fakturor. För deras villkor, läs mitt nästa svar. Om du vill skicka tillbaka varorna är det alltid till Footway. Använd returetiketten som du fick vid leveransen för att skicka tillbaka varorna gratis. Om du inte behåller skorna behöver du inte betala fakturan men hör gärna av dig om det börjar närma sig förfallodatumet på fakturan. Så fort vi får tillbaka skorna så makulerar vi fakturan.

Vilka villkor gäller för Klarna Faktura?

- När du betalar via Klarna Faktura handlar du tryggt, enkelt och behöver inte betala förrän du fått hem dina varor. Betalningstiden är 14 dagar från att vi skickat dina skor och du kan delbetala om du skapar ett Klarna-konto. Vid beställning med faktura tillkommer ingen fakturaavgift. Om du glömmer att betala tillkommer en påminnelseavgift på 60 kronor samt dröjsmålsränta på 24 procent.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då får du en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning och Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

Läs gärna mer på www.klarna.se.

Om du skulle uppleva något problem med din faktura, som går ut över din totala shoppingupplevelse på Footway, vill vi gärna att du berättar för oss. Mejla oss@footway.se eller ring 020-12 12 11.

När ska min faktura vara betald?

- Du har 14 dagar på dig att betala fakturan från att vi skickat dina skor. Om du bestämmer dig för att inte behålla skorna behöver du inte betala fakturan. Så fort vi får tillbaka skorna så makulerar vi den.




×
×
Så skönt! Nu är den sparad!
Och där hamnade en favorit till i samlingen :)

30131 träffar
För att hålla reda på vilka skor du har i varukorgen, vilken storlek du valt mm. använder vi så kallade cookies. Genom att fortsätta surfa på Footway.se godkänner du att vi gör det.×