Generella villkor

 

Distansavtalslagen

Distansavtalslagen ger dig 14 dagars ångerrätt. Vi vill göra det enklare för dig att ångra ett köp därför har vi förlängt ångerrätt till 180 dagar. Tänk på att skorna ska vara oanvända och i orginalkartong. När du ångrar ett köp behöver du inte meddela oss, det räcker med att skicka tillbaka skorna. Skulle du vilja använda en ångerblankett enligt  Distansavtalslagen går det såklart bra.

 

Personuppgifter

Footway Group AB är personuppgiftsansvarig och alla personuppgifter skyddas från externt intrång samt hanteras enligt bestämmelserna i GDPR (General Data Protection Regulation)som är en förordning inom EU. De personuppgifter som vi samlar in är namn, personnummer, postadress, telefonnummer, e-postadress samt IP-nummer. Dessa uppgifter behöver vi för att du som kund ska kunna genomföra ett köp hos oss och för att vi ska kunna erbjuda dig en mer personlig kundkommunikation. För leverans samt betalning av skorna delas några av uppgifterna med betalnings- och logistikpartners. Du har rätt att begära ett utdrag av registrerade uppgifter om dig, att registrerade uppgifter ändras, att användningsområdet för uppgifterna begränsas och att registrerade uppgifter raderas. Uppgifterna sparas hos oss så länge som du samtycker. 

 

Klarna

När du betalar via Klarna Faktura handlar du tryggt, enkelt och behöver inte betala förrän du fått hem dina varor. Betalningstiden är 14 dagar från att vi skickat dina skor och du kan delbetala om du skapar ett Klarna-konto. Vid beställning med faktura tillkommer ingen fakturaavgift. Om du glömmer att betala tillkommer en påminnelseavgift på 60 kronor samt dröjsmålsränta på 24 procent. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då får du en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning och Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Läs gärna mer på www.klarna.se.

 

Missnöjd?

Är du inte nöjd? Börja alltid med att kontakta vår Kundservice och berätta vad du inte känner dig nöjd med. Om du inte tycker att vår lösning är tillräckligt bra kan du kontakta Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) via deras hemsida eller skicka ett brev till dem: Box 174, 101 23 Stockholm. Du kan även använda EU-kommissionens plattform


30389 träffar
När du surfar här tillåter du cookies.×