Trygghet


Daniel är vd på Footway och gör allt han kan för dig och våra andra, härliga kunder. Han vill självklart att du ska känna dig trygg när du handlar hos oss.

Morsning korsning, Daniel! Är det säkert att handla på Footway?

- Ja. Vi inte bara följer alla riktlinjer som satts upp av Trygg E-handel utan försöker överträffa dem. Allt för att du ska känna dig trygg och nöjd! 

Hur behandlar ni alla personuppgifter?

- Footway Group AB är personuppgiftsansvarig och alla personuppgifter skyddas från externt intrång samt hanteras enligt bestämmelserna i GDPR (General Data Protection Regulation) som är en förordning inom EU. De personuppgifter som vi samlar in är namn, personnummer, postadress, telefonnummer, e-postadress samt IP-nummer. 


Dessa uppgifter behöver vi för att du som kund ska kunna genomföra ett köp hos oss och för att vi ska kunna erbjuda dig en mer personlig kundkommunikation. För leverans samt betalning av skorna delas några av uppgifterna med betalnings-- och logistikpartners. Vi säljer aldrig dina uppgifter till någon.

Du har rätt att begära ett utdrag av registrerade uppgifter om dig, att registrerade uppgifter ändras, att användningsområdet för uppgifterna begränsas och att registrerade uppgifter raderas. Uppgifterna sparas hos Footway så länge som du samtycker. Hör av dig till oss@footway.se eller ring 020-12 12 11 om du har frågor om detta.   

Är det säkert att betala med kort på Footway?

- Japp! Vi lagrar inga kortuppgifter och all kortinformation hanteras med SSL-kryptering.

Vad händer om vi inte kommer överens vid en tvist?

Vi försöker såklart lösa allt på bästa sätt för dig som kund. Börja alltid med att kontakta vår Kundservice och berätta vad du inte känner dig nöjd med. Om du inte tycker att vår lösning är tillräckligt bra kan du kontakta Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) via deras hemsida eller skicka ett brev till dem: Box 174, 101 23 Stockholm. Du kan även använda EU-kommissionens plattform


30389 träffar
När du surfar här tillåter du cookies.×